חיפוש פריטים וויזואלי באיביי
top of page

חיפוש פריטים וויזואלי באיביי

איביי (eBay) השיקה ערכת כלים חדשה שמקלה על הרוכשים הפוטנציאליים לאתר את הפריטים בהם הם מעוניינים באמצעים ויזואליים. מדובר בתכונה חדשה בשם Find it in eBay (מצאו את זה באיביי), שזמינה עבור משתמשי אפליקציית האנדרואיד של אתר הקניות, ובכלי עזר נוסף שמאפשר לצלם תמונה ולחפש משהו דומה לה אצל הסוחרים השונים שמכונה Image Search ומיועד מעבר לאנדרואיד גם ל-iOS.


המטרה של איביי היא פשוטה: להפוך את תהליך החיפוש לפשוט יותר. במקום לנסות להשתמש במילים ובמשתנים ובמונחים, פשוט להעלות תמונה של משהו שרוצים למצוא, וללתת למערכת הבינה המלאכותית לחפש אותו בחנויות הקיימות באתר, למרות שמספרן הוא בכל התייחסות פשוט ענקי. האלגוריתם שעומד מאחורי התמונה משתמש כמובן ברשת נוירונית – רשת המדמה את רקמת העצבים במוח האנושי – כדי להשוות את התמונה שמחפשים לתמונות שקיימות במאגר שעבר כבר מיון ותהליך של למידה.

התכונה 'מצאו את זה באיביי' דומה, אבל מעט שונה. גם במקרה הזה מדובר בחיפוש באיביי שמבוסס על תמונות, אבל לא תמונות שמצלמים במצלמת המכשיר אלא תמונות שמוצאים ברשתות חברתיות בפרט, אבל באתרי אינטרנט בכלל, כולל אתרי אחסון תמונות כמו פינטרסט (Pinterest) ובלוגים אישיים. כשמוצאים תמונה שמכילה משהו שמעניין את אינסטינקט הרכישה, מסמנים את הפריט בתמונה ושולחים לאפליקציה של איביי.

"זו רק ההתחלה. ככל שקונים יבצעו יותר חיפושים מבוססי תמונות, במקום להשתמש במילים, התכונות הללו יהפכו לחכמות יותר, ילמדו יותר, וישפרו את התוצאות שיצופו בזמן החיפוש", מסרה איביי.



26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page