עבודה מהבית: איך עושים זאת נכון.
top of page

עבודה מהבית: איך עושים זאת נכון.

נגיף הקורונה הצליח לאתגר את המשק ובכלל את הכלכלה בעולם.

בתקופה הקרובה עקב הקורונה מתעורר הצורך לעבוד מהבית ולהיות פרודוקטיביים למרות התנאים הסביבתיים החדשים שרובנו לא רגילים אליהם, ואם מוסיפים את הילדים שנמצאים איתנו בחופש מאולץ בבית, בהיעדר מסגרת חינוכים כלשהי. אנחנו נאלצים לעמוד באתגר העבודה מהבית.

אז איך מצליחים לעבוד מהבית בצורה יעילה וגם ליהנות מהיתרונות שבכך?


  1. בעבודה מהבית אין מקום להימרחות ולקיצורים: להפך. קומו מוקדם בבוקר בשעה קבועה, בצעו את שגרת הבוקר הרגילה שלכם כולל שטיפת פנים וצחצוח שיניים, תכינו לכם משהו חם לשתות, וגם משהו קליל לאכול ועכשיו הדבר החשבו מכולם תתלבשו כאילו אתם יוצאים לעבודה באמת. ותדאגו להריח טוב ולהיראות טוב. "הפסיכולוגיה בשקל" הזו תסתבר כרעיון יעיל ונכון.

  2. כשאתם עובדים, אתם בעבודה: הגדירו מסגרת זמן בהם בני הבית מבינים שאין מה לפנות אליכם ולהסיח את דעתכם.

  3. התחלתם משימה? סיימו אותה ותסגרו קצוות. אל תקומו באמצע לבשל ואל תכניסו/תתלו כביסה. הסחות דעת מעכבות את העבודה ולוקח זמן לחזור ולהתמקד שוב במה שעסקנו בו. אגב זה קורה גם כשאנחנו רק מחליפים מסך ועוברים מהעיסוק בעבודה לגלישה בפייסבוק/טוויטר וכדו'...

  4. לא לשכוח לעשות הפסקות. אם כל הכבוד אנחנו עובדים מהבית ואנחנו גם רוצים ליהנות מהשינוי שנכפה עלינו ומכך שאנחנו לא צריכים להיות תקועים בפקקים , אבל כדי לא להתפזר, דאגו שההפסקות יהיו מתוכננות ולפרק זמן ידוע מראש. אם החלטתם על הפסקת צהריים או קפה, אל תהפכו את זה להימרחות מול הפרק שלא סיימתם אתמול בכבלים או בנטפליקס. הרעיון הוא התמקדות ויעילות, כדי לפנות זמן גם לדברים אחרים, אבל גם להספיק את מה שמצפים מכם בעבודה, ובכלל ממה שאתם מצפים מעצמכם.

  5. אל תעבדו מהספה בסלון: כן, זה מפתה. כן, זה כמו בפנטזיה, אם אין לכם בבית פינת עבודה מוגדרת, זה הזמן לארגן לכם אחת כזאת ולדאוג שהיא תהיה נוחה ככל שניתן.

  6. משרד זה משרד שנועד לעבודה בלבד: אז הקפידו שהוא לא יהיה גן השעשועים של הילדים. ההפרדה הזו גם תעזור לכם לשמור על יעילות ובלי הסחות שעת מיותרות, וזה מה שיסייע לכם לסיים את המשימות מהר יותר.

  7. אל תשכחו לאכול: כשנכנסים לזון נוטים לשכוח לאכול, אתם בבית וגם קצת בסטרס, וכיף להתפנק באוכל שאתם אוהבים אז לכו על זה.

  8. מתיחות וספורט: אל תשכחו תוך כדי להזיז את עצמכם ולעשות גם פעילות גופנית, שלא תתנוונו...

למעוניינים ריכזתי עבורכם מספר עבודות מהבית, שנבדקו ונמצאו אמינים והכי חשוב יציבים.

תהנו :)



198 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page