מה זה ChatGPT?
top of page

מה זה ChatGPT?

עודכן: 19 בספט׳ 2023

תכירו את ChatGPT החברה שפיתחה את מחולל התמונות DALL·E 2, עושה זאת שוב. לאחרונה היא פרסמה את ChatGPT, צ'אט עם בינה מלאכותית, שתוכלו לכתוב בו מה שתרצו, בכל שפה, ובעיקר לשאול שאלות ולקבל תשובות.


ChatGPT הוא מודל שפה מבוסס בינה מלאכותית שפותח על ידי OpenAI. הוא הוכשר על כמות עצומה של נתוני טקסט והוא מסוגל ליצור טקסט דמוי אדם בתגובה להנחיות שסופק על ידי המשתמש.

ניתן להשתמש ב-ChatGPT עבור משימות שונות של עיבוד שפה טבעית כגון תרגום שפה, סיכום טקסט ויצירת שיחות.


ChatGPT פותח על בסיס GPT-3.5 באמצעות שתי טכניקות עיקריות: למידה מפוקחת (Supervised Learning), שבמסגרתה הוזן המודל בשיחות שנכתבו על-ידי מאמנים אנושיים; ולמידת חיזוק באמצעות פידבק אנושי (Reinforcement Learning from Human Feedback), שבמסגרתה דירגו מאמנים אנושיים תשובות שונות שנתן המודל לאותן שאלות.


מאז שהושק בסוף נובמבר 2022, נדמה שאי אפשר להתחמק מ-ChatGPT. הצ'אטבוט המתקדם של חברת OpenAI הפך תוך זמן קצר לאימתם של כל מי שכותבים לפרנסתם, הצליח לטלטל את מערכת החינוך ואפילו הוכתר כש=דבר שהולך להעיף את גוגל מהמפה גג שנתיים.

אבל איך בדיוק הקסם הזה עובד? מי עומד מאחוריו? ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים להשתמש בו? אנחנו כאן כדי לענות על כל השאלות הבוערות.


האם ה-ChatGPT חינמי?

נכון לעכשיו, כן!

עם זאת, יש לנו סיבות טובות להאמין שזה ישתנה בהמשך: OpenAI נושאת בעצמה בהוצאות האדירות על כוח המיחשוב הדרוש להפעלת השירות, שלפי חלק מההערכות עשויות להצטבר לסכום של כשלושה מיליון דולר בחודש. כל זאת, בזמן שלחברה כמעט ואין הכנסות.

איך מתחברים ל-ChatGPT?

ניגשים לאתר של ChatGPT בכתובת הזאת. ניתן להירשם לשירות עם כתובת המייל או להתחבר אליו באמצעות חשבון גוגל או מיקרוסופט.


האם ChatGPT תומך בעברית?

מכיוון שמודל השפה GPT-3.5 התאמן על דאטה סט ענק שכולל דפי אינטרנט בשפות שונות, ניתן לשוחח עם ChatGPT גם בעברית.

עם זאת, מהניסיון שלנו, היכולות שלו בשפת הקודש לא מאוד מרשימות ומומלץ לדבוק באנגלית.


מה אפשר לעשות עם ChatGPT?

וואו לא מעט דברים: אפשר לבקש מ-ChatGPT להסביר לכם מושגים ורעיונות שונים, לכתוב לכם מתכונים וטיפים, לפתור בעיות מתמטיות, להציע לכם רעיונות לפעילויות בימי הולדת, לנסח מכתבים ועבודות אקדמיות, לכתוב שירים, סיפורים ותסריטים, ולתקצר מסמכים ארוכים. הוא אפילו יכול לכתוב עבורכם שורות קוד.


האם השיחות שלי עם ChatGPT הן פרטיות?

לא. ב-OpenAI מבהירים כי במסגרת המחויבות של החברה לבינה מלאכותית בטוחה ואחראית, היא בוחנת את השיחות על מנת לשפר את המערכות שלה ולוודא שהתוכן תואם למדיניות ולדרישות הבטיחות שלה.



האם ChatGPT הולך להחליף את מנוע החיפוש של גוגל?

זה תרחיש שמסעיר לאחרונה את עמק הסיליקון, ואת העולם כולו.

במיוחד בעקבות הדיווח באתר The Information על כך שמיקרוסופט מתכוונת לשלב את ChatGPT במנוע החיפוש הלא ממש מצליח שלה, בינג.


ולסיכום: הכל נשמע טוב, אבל עדיין מוקדם לסמוך על כל מה ש-ChatGPT כותב.

הוא יכול לכתוב לכם בביטחון גמור עובדות לא נכונות ואפילו להציג רשימת מקורות מפוברקת לחלוטין למידע שהוא המציא. גם ב-OpenAI מדגישים כי ChatGPT עלול להציג מידע "לא מדויק, לא נכון ומטעה".

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page